Song

Sunday, December 18, 2016

Study-ing Week !

Assalamualaikum and Hello everybody 😄

Idk why im becoming so lazy to update any entry here 😕. Maybe it is because im too busy with my tittle as first year student. Ya, super busy. But, since now is a study week so im going to do this entry today. enjoy my entry okay 😍 


spending a lot of time of editing this due to the bad internet connection 😑




Okay, saya mau tulis pasal kehidupan di U sepanjang saya berada di sini untuk sem 1 ni. Basically, semua peraturan saya memang ikut la sebab budak tahun 1 lagi kan, tapi sy mmg budak baik bah 😌 haha. Tapi, serious la saya cakap saya sangat sangat penat 😓, jadual kuliah Isnin-Jumaat semua kelas start jam 8am kecuali hari Khamis ja start jam 11am. Everyday, saya akan tidur lepas Isyak lepas tu bangun jam 1am/2am/3am *bergantung tahap kepenatan* untuk buat assignment dan study. Tapi kadang-kadang sy boleh juga stay up tapi jarang berlaku la sebab jam 8 ja sy memang mengantuk sudah kalau di hostel. Tapi tidak juga kalau sy d rumah. Rutin study awal pagi ni sy mmg amal sejak d Matriks lagi. Tapi sepanjang di MRSM jarang sekali berlaku sebab saya stay up kunun *rupa-rupanya tidak ngam sama saya*. Lepas ja saya habis kelas , kalau habis awal saya sama kawan-kawan sy stay library . kadang2 kami buat assignment grouping, kalau tidak pun untuk tggu kelas seterusnya. takut di bilik tertidur nanti. Tapi masa mau hujung-hujung sem tu selalunya saya lebih memilih untuk balik bilik *tidur* haha. Penat kan , mestilah mau rest. 


Lepas habis semua kelas, saya buat la kerja kerja peribadi macam cuci kain, solat, mandi , makan semua , oh lupa lupa , makan sambil tinguk movie. Haha. Masa awal-awal sem, saya sama kawan saya akan turun seawal 6.50 am untuk naik bas pergi fakulti. hah gigih kan mau turun awal. Sebab, memang best kalau turun awal pagi, sejuk-sejuk lagi angin dia tidak payah berebut. Fulamak , mmg 👍. Haha. Tapi pernah kami lambat turun sebab ada test jadi study2 lagi di bilik, sekali ramai orang tunggu bas. macam zombie yang Train To Busan tu mau berebut haha . Tapi saya ada tips untuk kamu naik bas ;

  • Jalan dari tepi untuk naik bas jangan tunggu di tengah, sampai bas yang ke-8 pun belum tentu kau dapat naik kalau kau d tengah. Kalau d tepi terus pegi dekat pintu bas and menyelit-nyelit la kau sana. Cun kan . try lah . haha
  • Kalau sudah di tengah tapi xcara lain sudah mau keluar p tepi, kalau mau dekat sudah pintu bas kan , terus angkat sebelah kaki letak di pintu bas. kompom kena bagi can naik. hahaha . tidak percaya ? Try lah . 😂

Sila try tips tersebut kalau mau survive naik bas. Haha. Tips ni berguna untuk orang yang lambat sudah pegi kelas. Tapi kalau ada kereta sendiri memang heaven la hidup kau d U. Senang gila mau bergerak. Yang hell nya kau kena korban sikit la duit belanja untuk isi minyak kereta kan. Tapi mau hujung2 sem tu kami selalu lambat turun sebab banyak kerja. 


Kalau mau cakap pasal Assignment mmg 😭 loudly saya crying. BANYAK betul. Sebab factor course saya juga kan mmg busy lah. Belum lagi kau mau fikir tutorial Calculus. Kalau kau tidak buat mmg satu apa pun tidak faham ah. So, better buat ja semua. Kasi korban la semua masa enjoy kamu untuk study. Ohya lupa, mesti yang tidak berapa kenal saya tertanya tanya kan apa course saya. Course saya Electronic Engineering (COMPUTER). Memang first choice masa di UPU dulu. Alhamdulillah, rezeki saya dapat. Saya rasa dalam bilik saya tu, saya ja yang setiap hari kena buat kerja oh. Roommate saya yang lain kadang2 banyak betul masa tinguk movie, kadang2 lah, tapi ada juga la masa drg sibuk sikit. 

my konco2 that having same mental illness with me



Itu memang bikin jeles. tengok The Legend of The Blue Sea lagi tu, yang lakonan si Lee Min Ho baru tu. Yang bikin jeles lagi kan, kelas dorang tiada yang jam 8am 😭. Mohon tabah lah. Sebenarnya bulih ja saya malas-malas kalau saya mau, tapi kemungkinan besar saya akan repeat banyak subject lah. Uih siapa yang mau kan repeat2. So, as for me selagi u have time to do it then do it. Tipulah kalau saya tidak STRESS. Saya rasa hari-hari saya stress, migrain semua. Terfikir juga untuk change my course. Tapi masih waras untuk berfikir so stay sajalah. Saya selalunya tiap 2 weeks sy akan balik rumah. Dekat ja kan bukan macam masa d MRSM sama KML. 

Mesti kamu fikir hari sabtu sama ahad free sudah kan. Ala, weekend kan. TIDAK ah! Sabtu sy ada kokum. I choose to be in Lakonan Teater . sebab saya memang minat. Alhamdulillah kelas ni ja satu staunya kelas yang tidak stress. malah kasi hilang stress saya kadang2. But, yesterday was our last meeting 😭. Sedih berpisah sebab saya dapat lecturer yang sangatt sporting, baik dan cantik. hehe. Kawan-kawan pun smua siok dan gila2. Btw, haritu kami buat perfomance untuk Karnival Kokum and we got so many positive feedback. dorang cakap siok. Sy punya watak tentera Jepun ja bah. haha . Nanti ada tu kena upload di YouTube. Nanti sy share la kalau sdh kena upload. Ohya, kalau sy tidak balik rumah malam sabtu tu kena turun lagi untuk latihan Esemtra. itu Club sy untuk di Kolej Kediaman. 

Hari ahad la masa untuk siapkan semua kerja untuk hntr next weeknya. Itupun kalau tiada program la.  Tapi, stress2, penat2 begini pun, saya tetap tidak kurus . Hairan saya kunun . padahal banyak bah makanan kena jual sini. Terutama fakulti saya lah. sedap2 makanan dia. Susah betul mau kasi turun berat. Haih. Apalagi hari Khamis, ada tamu bah depan fakulti. mmg we save our empty stomach for food from TAMU. haha. 

Ini saja la yang saya ingat mau share. Sebab terlampau lama tidak update apa-apa. Sekarang study week tapi saya punya semangat mau belajar entah pigi mna sudah tu. i wish u will come back as soon as possible 😢. 



Pray for me so i can answer all the question smoothly ah , especially for the subject that going to kill me. i hope that u can cooperate with me question. 









I hope that u enjoy reading my writing.Sorry if u noticed any typo just ignored or just tell me thru comment or chat box.  Anything u wanna like to comment so that i can improve it u are kindly invited to leave a comment below or just put a chat at my cute chat box at the side. Enjoy✌




 













3 comments:

  1. Manaa notaaaa kalkulusss seperti yg kau kataakannn 😡😡😂 #shai

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha . kan aku sudah mention tu perkataan Calculus . apalagi ni sai ? hahaha

      Delete